do motywowania i rozwoju pracowników,
by stworzyć środowisko pracy, w którym będą chcieli dawać z siebie to co najlepsze.
Proces wdrożenia sztucznej inteligencji w obszarze motywowania i rozwoju pracowników wymaga pewnych przygotowań, które możesz zacząć już dziś od kartki papieru…
Dowiedz się, jakie mogą być korzyści dla firmy i dla Ciebie osobiście, jakie są możliwości i ograniczenia, z jakimi wydatkami trzeba się liczyć oraz na czym polega wdrożenie i rozwoju rozwiązania.
Umów się z nami na spotkanie, a my opowiemy Ci o wszystkich aspektach wykorzystania sztucznej inteligencji do motywowania i rozwoju. Napisz do nas przy pomocy formularza na dole strony.
Nowatorskie działania wymagają starannie przygotowanego planu. Umówmy się na spotkanie, by w pełni wykorzystać możliwości i zaplanować najlepszy sposób wdrożenia sztucznej inteligencji w obszarze HR.
Do stworzenia planu będą nam potrzebne informacje dotyczące np: wyzwań w obszarze HR, systemów IT wspomagających procesy HR, danych, które są i mogą zbierane. Na ich podstawie wspólnie stworzymy plan, który umożliwi rozpoczęcie wdrożenia.
Sztuczna inteligencja (ang. artificial intelligence, AI) – dziedzina wiedzy zajmująca się tworzeniem i wykorzystaniem rozwiązań IT wspomagających podejmowanie decyzji i rozwiązywanie problemów, których nie da się przedstawić w postaci algorytmów.
Termin wymyślił John McCarthy w 1956, a Andreas Kaplan i Michael Haenlein definiowali ją jako „zdolność systemu do prawidłowego interpretowania danych pochodzących z zewnątrz, nauki na ich podstawie oraz wykorzystywania tej wiedzy, aby wykonywać określone zadania i osiągać cele poprzez elastyczne dostosowanie”.
Rozwiązania sztucznej inteligencji są opracowywane na podstawie analizy dużej ilości danych np. dotyczących funkcjonowania umysłu i ludzkich zmysłów oraz projektowania na ich podstawie modeli zachowań i programów komputerowych symulujących te zachowania.
Zasadniczą zaletą i celem wykorzystania sztucznej inteligencji jest możliwość analizy ogromnej ilości danych, „wychwytywania” rządzących nimi reguł i wykorzystywania ich do podejmowania decyzji.
Sztuczna inteligencja jest wykorzystywana do:
rekomendowania treści w systemach takich jak Netflix, Facebook, Google, Youtube,
rozpoznawania i syntezy języka naturalnego np. boty na stronach www wspomagające obsługę klienta,
rozpoznawania obrazu – rozpoznawanie twarzy, rozpoznawania pisma,
systemy diagnostyczne – rozpoznawanie chorób na podstawie symptomów,
automatyczne tłumaczenie tekstów,
wykrywanie nadużyć,
filtry antyspamowe,
samochody autonomiczne.
Być może dzięki współpracy z nami, właśnie Ty zostaniesz kierownikiem projektu wdrażania sztucznej inteligencji w Twojej firmie. Możesz liczyć na naszą pomoc w jego prowadzeniu.
Pierwszy projekt wdrożenia sztucznej inteligencji w obszarze HR jest szczególnie ważny, bo wymaga zmiany myślenia dotyczącego: prowadzenie projektów, pozyskiwania i obróbki danych oraz ich wykorzystania do celów motywowania i rozwoju.
Wspólnie zmierzymy efekty pierwszego projektu i jego wpływ na wybrane wskaźniki biznesowe. Ułatwi to współpracę z zarządem i dalszy rozwój projektu.
Pierwsze korzyści będą odczuwalne już na etapie przygotowań, w ramach przygotowania rozwiązań, które umożliwią gromadzenie danych potrzebnych do uczenia systemów sztucznej inteligencji i stworzenia cyfrowych profili użytkowników.
Pozytywne efekty pierwszego projektu motywują do rozszerzania obszarów zastosowań, dodawania nowych funkcji w systemie i udoskonalania istniejących.
Każda firma jest inna i ma inne wyzwania w obszarze HR, dlatego do projektów wdrażania sztuczne inteligencji podchodzimy agilowo, ustalamy wspólnie ogólny plan i mierzalne cele kolejnych etapów.
Rzeczywiste wykorzystanie systemu umożliwia stale jego doskonalenie. Duża ilość danych pomaga w poprawie jakości rekomendacji.
Systemy wykorzystujące sztuczną inteligencję mają to do siebie, że muszą się uczyć. Im więcej mają danych tym lepszej jakości są ich rekomendacje. Z tego względu konieczne jest zaplanowanie okresu dostosowania systemu do specyfiki danej firmy.
Wykorzystanie sztucznej inteligencji do motywowania
i rozwoju pracowników to pakiet rozwiązań zapewniających wymierne efekty biznesowe. Płynące z niego korzyści
to przede wszystkim:
jest możliwe dzięki analizie danych dotyczących przyczyn braku zaangażowania i podejmowaniu dziań naprawczych.
Kluczową przyczyną braku zaangażowania pracowników są relacje przełożony podwładny. Algorytmy sztucznej inteligencji umożliwiają między innymi diagnozowanie wypływu tego czynnika na wskaźniki zaangażowania i rekomendowane działania, które powinny być podjęte w celu ich naprawy wraz z rankingiem ich prognozowanej skuteczności. Wybór działań jest uzgadniany z zainteresowanymi stronami i zapisywany w celach rozwojowych na kolejny „okres rozliczeniowy”.
dotyczących motywowania i rozwoju jest możliwa dzięki systematycznej aktualizacji profili cyfrowych pracowników i automatyzacji ich wykorzystania.
W cyfrowych profilach pracowników są gromadzone dane na temat ich wiedzy, umiejętności, realizacji celów operacyjnych i rozwojowych, wyników biznesowych, wskaźników zmiany zachowań, zaangażowania itd.. W zależności od potrzeb biznesowych pracodawcy dane te mogą być zestawiane i raportowane w różnych formatach.
jest możliwe dzięki zbieraniu i analizowania informacji na temat potrzeb poszczególnych osób oraz jakości relacji w zespole.
Według raportu Instytutu Gallupa z 2018 roku najczęstszą przyczyną zmiany pracy są relacje przełożony-podwładny, a kolejną relacje w zespole. Nasze rozwiązania umożliwiają pomiar wskaźników relacji w zespole oraz rekomendują działania mające na celu zapobieganie rotacji.
przeznaczanego na motywowanie pracowników jest możliwe dzięki precyzyjnemu diagnozowaniu ich potrzeb.
Algorytmy sztucznej inteligencji pozwalają na precyzyjne diagnozowanie metod i czynników, które najbardziej motywują poszczególne osoby oraz rekomendowanie działań. które powinny zostać podjęte w celu poprawy ich wskaźników biznesowych
pracowników jest możliwe dzięki monitorowaniu wpływu działań motywacyjnych i rozwojowych na wyniki biznesowe.
Algorytmy sztucznej inteligencji umożliwiają przetwarzanie bardzo dużej ilości informacji zgromadzonych w profilach cyfrowych pracowników. W szczególności możliwe jest monitorowanie wpływu działań motywacyjnych i rozwojowych na zmianę zachowań i wyniki biznesowe poszczególnych osób oraz rekomendowanie najskuteczniejszych działań.
jest możliwe dzięki diagnozowaniu kluczowych czynników motywujących poszczególne osoby.
Oferujemy szeroki zakres usług dopasowany do wyzwań i priorytetów w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi.
Pracownicy rozwijają wiedzę i umiejętności na różne sposoby. Google i YouTube są najszybciej dostępnymi źródłami informacji. Dzięki monitorowaniu nauki nieformalnej możemy:
oraz jakie obszary wiedzy i umiejętności powinny być rozwijane w celu poprawy wskaźników biznesowych.
Dzięki analizie wpływu różnych form rozwojowych na wyniki biznesowe poszczególnych pracowników.
Tradycyjne metody pomiaru efektywności biznesowej szkoleń są pracochłonne i mało dokładne. Nasze rozwiązania oparte na data science pozwolają na:
która sprzyja poprawie ich jakości oraz ułatwia projektowanie działań rzeczywiście niezbędnych do poprawy wyników biznesowych.
która polega na ciągłej aktualizacji profili cyfrowych pracowników, którzy z takich działań korzystają.
Ma na celu skrócenia czasu przeznaczanego na naukę i zwiększenie jej efektywności oraz optymalizację budżetu rozwojowego i zwiększenie zaangażowania. By je zapewnić pomagamy:
dzięki monitorowaniu wskaźników realizacji zadań oraz wyników biznesowych osób i zespołów.
Wyniki biznesowe są najlepszym źródłem informacji zwrotnych na temat jakości działań motywacyjnych i rozwojowych.
Brak odpowiedniej ilości i jakości danych jest głównym ograniczeniem wykorzystania sztucznej inteligencji w obszarze motywowania i rozwoju pracowników. Przeprowadzana przez nas analiza danych ma na celu:
i jakie raporty dotyczących motywowania i rozwoju mogą być sporządzane.
w obszarze motywowania i rozwoju pracowaników w celu poprawy wyników biznesowych.
ma na celu poprawę wyników biznesowych skali poszczególnych zespołów i całej firmy. Dzięki wykorzystaniu data science i algorytmów sztucznej inteligencji pomagamy w:
uzyskiwanych na podstawie danych zapisanych w profilach cyfrowych pracowników, które zawierają wskaźniki wykonania zadań.
które są wyznaczane na podstawie wskaźników realizacji celów biznesowych w kolejnych okresach „rozliczeniowych”.
Od zaangażowania pracownika zależy jego podejście do rozwoju, kreatywność, innowacyjność, wyniki biznesowe, itd.. Nasze rozwiązania wspomagają monitorowanie zaangażowanie przy pomocy:
Metody takie są stosowanie na początku projektu w celu sprawdzenia początkowe stanu zaangażowania pracowników.
Metody te pozwalają na identyfikację bardzo dużej ilości czynników braku zaangażowania.
Od 2001 roku zajmujemy się e-learningiem i rozwiązaniami IT wspomagającymi rozwój
i motywowanie pracowników, początkowo pod firmą LearningLab S.C., a od roku 2009 pod firmą 2L Sp. z o.o. Wykorzystanie sztucznej inteligencji w tym obszarze stwarza nowe, niezwykłe możliwości lepszego zaspokajania interesów pracodawców
i pracowników. Umożliwia tworzenie warunków, które sprzyjają zwiększaniu efektywności biznesowej i przyspieszają rozwój jednych
i drugich.
Skontaktuj się z nami w celu zaaranżowania spotkania i poznania więcej szczegółów oferty i wdrożenia.
608 305 859